Історія розвитку Apple 42 роки успіху

7


Деякі компанії змінюють світ, і деякі роблять це не один раз. Apple є однією з них, з цілим рядом продуктів за свою 42-річну історію, які зробили революцію в обчислювальних, перероблених галузях і в кінцевому підсумку змінили суспільство.

Перший комп’ютер компанії Apple I продав кілька сотень одиниць, ледве достатньо, щоб справити враження на невелику середню школу.

apple I

Інновації Apple II були настільки впливовими, що сьогодні навіть важко побачити їх такими. Комп’ютер був розміщений в елегантній пластмасовому корпусі, який більше підійде для кухонної техніки, ніж його попередники в світі мікрокомп’ютерів.

Вбудована клавіатура зробила мрію, в той час як RF-роз’єм дозволив власникам підключити його до стандартного телевізора для виходу, що зробило Apple II «готовим до запуску». І все це коштувало «всього» $ 1,298.

Нові галузі звернулися до цієї технології, і Apple завоювала репутацію в області настільних видавничих та цифрових технологій, які вона провела до теперішнього часу. У 1987 році Quark Inc випустив своє програмне забезпечення для компонування сторінок QuarkXpress виключно для Macintosh.

У 1990 році Adobe Systems випустила Photoshop, виключно для Macintosh. У 1985 році, через рік після виходу Macintosh, компанія Software Aldus випустила програму PageMaker для настільних видавничих систем знову для Macintosh. PageMaker був куплений Adobe і в кінцевому підсумку замінено на InDesign, Adobe в 1999 році. InDesign — це програмне забезпечення, використовуване для розміщення Guardian, і воно все ще знаходиться на Mac.

Компанія не була першопрохідцем: Apple II не був першим мікрокомп’ютером, а Macintosh не був першим з графічним інтерфейсом.

Замість цього саме компанія привнесла концепції в основне русло. І саме це сталося майже через 20 років після Macintosh з продуктом, який переробив Apple і поставив її на шлях становлення першої в світі трильйонної компанії: iPod.

25 неймовірних фактів про Стіва Джобса

Коли iPod вперше був анонсований в 2001 році, реакція з боку багатьох технологій була апатичною. «Немає бездротового зв’язку.

Вже з’явилися MP3-плеєри, такі, як Nomad Jukebox від Malda, і вони були технічно краще, з більш великими жорсткими дисками, змінними батареями і сумісності з Windows і Mac (для iPod потрібно ще рік на Windows). Що Apple може запропонувати?

Озираючись назад, відповідь очевидна. IPod виглядав круто: у нього була гладка алюмінієва раковина, вдвічі менше, ніж у конкурентів, і фізична колесо прокрутки, яке могло б збільшити масштаб торгової марки «1000 пісень у кишені».

До 2003 року рекламне агентство Apple, Chiat / Day, придумало рекламні ролики для просування iPod. Оголошення були дуже успішними, перетворивши білі навушники iPod в такий маркер бажаність, що столична поліція звинуватила їх у 26-відсотковому зростанні вуличних пограбувань в 2005 році.

IPod зробив революцію у долі Apple, почавши п’ятикратне збільшення своєї ціни акцій протягом наступних п’яти років і надавши шлюзове ліки для перемоги навколо користувачів Windows в своїй екосистемі Mac. Але це також змінило компанію на фундаментальному рівні, перетворивши її від виробника комп’ютерів у дизайнера побутової електроніки.

У січні 2007 року компанія завершила цю трансформацію, оголосивши, що вона змінює своє ім’я від Apple Computer до Apple Inc. В той же день вона також анонсувала ще дещо: iPhone.

І якийсь час це було все. Але цього було досить: пристрій було продано в США, коли воно було запущено в червні того ж року — навіть за початковою стартовою ціною 499 доларів США з дворічним контрактом.

Але справжня революція відбулася рік тому — майже рівно 10 років тому — коли Apple запустила App Store. Якщо iPhone був три продукти в одному перед App Store, 10 липня 2008 року він не став чотирма продуктами в одному або п’яти; він став 500, по одному для кожної нової програми доступного у магазині в день випуску. Раптово iPhone був ігровою консоллю і графічним редактором, музичним інструментом і факелом.

appstore

Ці додатки і кишеньковий доступ в Інтернет революціонізували все: від шопінгу та банківської справи до покупки залізничних квитків, бронювання рейсів, оплати паркування та читання новин. І Apple стоїть за всім цим, беручи 30%-ву знижку на всі доходи від додатків.

Компанія не забула своє коріння. На відміну від своїх технічних конкурентів, Apple як і раніше робить основну частину своїх доходів через старомодний підхід до створення приємних речей, а потім продає їх клієнтам за великі гроші. Але тепер Apple отримує майже 10 млрд доларів прибутку кожний квартал від своїх «сервісів», в основному це скорочує продажу додатків і ліцензії Apple Music — і це зростає майже на 20% в річному численні.

Apple-Music